Intro
We work on SVN Pogamut Core version number 2622 and PogamutUT2004 version 2728!!!
(To make this work checkout trunk/project/Core (2622), trunk/project/PogamutUT2004 (2728). Add these projects to EmohawkStoryWorld project and add all jars from trunk/project/Core/lib .)
Na radu Rudy Kadlece teď používáme tento postup (předchozí postup způsoboval neustálé problémy):
checkout celého trunk/project → update core a ut2004 na příslušnou verzi → používání emohawk projektu v tomto adresáři. V project properties byly změněny absolutní cesty na relativní, takže se už může tento soubor commitovat.
This page holds information about Emohawk Story world projects. Main usage is - tasks.
StoryFactory task legacy
Instalation
NEW TASKS
UE2 <-> UDK save convertor
- pridat moznost prepocitat pozice panacku tak aby sel prevest ulozeny soubor mezi UE2 a UDK verzi.
IzPack unistaller.jar problem
- zda se, ze po upraveni IzPacku tak aby se instaloval i na 64Bit jave se obcas vyskytne problem, ze pri odinstalaci StoryFactory nema unistaller.jar pristup do registru - drive vyskocila tabulka ktera si zadala admin prava - ted ta tabulka nevyskoci, proces nema pristup do registru a tim padem neodinstaluje zaznam v registrech. Z disku se StoryFactory smaze. Chce to zjistit jestli se to projevuje jen na sys s Java 64Bit nebo i na ostatnich a jak by se to dalo vyresit.
Seznam zářijových dodělávek - Markéta
nápověda (přeložit nápovedu CZ do EN - EN nápověda není updatovaná)
kopírování postav - to, co psal Michal s těmi více pohyby či rotacemi za sebou
kopírování postav - zkontrolovat, jestli copy paste nevyrábí ghosty
Stále se mi objevují ghosti i bez copy paste.
Myslím si, že copy paste by ghosty vyrábět neměl, ale 100% jistá si tím nejsem, ještě se musím poradit s Michalem.
přibližování časové osy, které je teď rozhozené
u vyhledávání nějak dořešit, aby to bylo intuitivní (např. tlačítko “vyhledat” a tlačítko “zrušit vyhledávání”?)
Nove napoveda ve StoryFactory
Lipnice 2011
OBECNÉ
mazání postav - je několik možností, jak to v klikátku udělat, každé zobrazí jiné dialogové okénko a některé možnosti nic nedělají (jiné smažou postavu jen v editoru, ne v Unrealu, ale to je jiný problém;))
Po zavření okna s Unrealem se objevují různé problémy: např. při kliknutí na přehrání nevyskočí hláška o tom, že se má kliknout na sledovat; co je horší, tak když pak člověk otevře Unreal pomocí Sledovat, tak pak někdy postavy nepřehrávají animace ani pohyby apod. (vypnutím Unrealu se nevypne server - je to v pořádku?)
Projít rocketbox animace na 2 pogamutích postavách (kluk a holka) a naopak.
p_sprint animace neni sprint, ale konec sprintu (urcite u Marka)
p_chůze rozplývám se 01 - chodí nad hladinou (už nevím, co jsem tím myslela, ale asi je nějak špatně)
rocketboxí panáci nemají prázdnou a zamrzlou animaci (možná se to ví, ale raději to připomínám)
na 1 PC neslo v UT left tlacitko na mysi a kolecko, mys v poradku (v SF bird-view reagovala normalne)
na web SF do inst manualu urcite dat, kam SF instalovat… napr. do mista na lokalu, kam maji vsichni uzivatele pristup → obvykle to na skolach naisntaluji do nejakeho sdileneho folderu, kam maji vsichni jen read pristup, coz jak jsem pochopil, muze byt problem napr. s nahravanim (aspon jedna ucitelka, co to instalovala v kvetnu, nam tohle rikala; dokud to nenainstalovala separe mimo program files, kam meli useri plny pristup, nefungovalo to)
“now viewing from own camera” vypnout behem nataceni → aby to nebylona vyslednem videu
mam dva panaky a jednu kameru. pustim prehrat scenku, panaci korektne prehraji pohyby/animace/rotace, nefunguje kamera, chova se to, jako by vubec nebyla. pri levem mysitku v UT skacu pohledem z default user view (own camera) a mezi dvema panaky. nepomuze smazat/pridat kameru. nepomuze vypnout/zapnout SF. pomuze restart. 1 user mel tenhle problem dneska.
cam studio z UT nejde pustit nikde. ale primo z Program files z total comanderu spustit jde
Proč někdy i po zastaení scénky se přehrává poslední animace a někdy ne? Jednak to mate a druhak je někdy nepříjemné, když se ta postavička pořád hýbe. (Chápu, že někdy se chtělo aby se prováděla poslední animace po celý zbytek scénky, i když už přesně nevím proč - uživatel si přeci vždycky může tu animaci protáhnout.) Přišlo by mi rozumné, aby se prováděla dokud scénka běží - a pak se postavy přestaly hýbat.
Jednou nějak vyskočil popup:
OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: GenuineIntel PentiumPro-class processor @ 2669 MHz with 2047MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 8500 GT (7519)
General protection fault!
History: UGameEngine::Exec ← OnCopyData ← WWindow::WndProc ← WLog::WndProc ← WWindow::StaticProc ← MessagePump ← MainLoop
GHOSTI
Ghosti: Prijde mi, ze to by to mohlo byt tim copy paste - jde o to, ze je v EmohawkCharacter je i reference na pogamut bota, ktery reprezentuje agent v prostredi. Marketo, ty kopirujes i tuto referenci? Nebo co presne dela Copy/Paste? To ze zustava ghost v prostredi by s timto mohlo souviset. Pokud se ta chyba objevuje jen pri copy paste, tak to bude pravdepodobne nejak souviset s tim.
ghost se urcite neobjevuje jen pri copypase
videl jsem ho v situaci po “Nova scena” → ghost jednoho ze dvou default panaku zustal
EDIT: Mrknul jsem se na to a z hlediska meho kodu by toto nemelo nastavat. Bud se tam ztrati nejaky prikaz v TCP/IP nebo v UE neco nefunguje tak jak ma. Ale ja ted proste poslu prikaz, ktery kdyz na serveru obdrzim tak zavolam Destroy na vsechny objekty. Lip nicit objekty na serveru ja uz neumim.
ghost zustava cca u 20% lidi
podobne u nekterych lidi se objevuje v UT hlava dinosaura v mistech zlomu trajektorii (kolecka v bird view)
Upravil jsem kod niceni panaku - me panaci v prostredi uz nezustavaji (ackoli predtim se mi to podarilo pomoci copy paste nasimulovat). Copy paste ma bug, pokud ma postavicka vice pohybu jdouci tesne za sebou - pohyby se zkopiruji spatne. Rotace budou mit asi stejnou chybu. Dinosauri hlavy nevim proc se vyskytuji (nepodarilo se mi nasimulovat), ale podarilo se mi odstranit hlavy na 0,0,0, tak pokud to byly ony, tak by to melo byt vyreseno.
ghosti nekdy zustali v UT celou hodinu;-)
PÁDY apod.
jinak lukas turek upozornuje, ze nam to kazdop. nejede, kdyz user nema admin prava, a pta se, jestli je to bug nebo featura. prte na skolach samozrejme studenti admin prava mit nebudou…
No SF ted meni pomoci Random access file soubory na disku - kvuli sifrovani - je mozne, ze na toto je vyzadovano po aplikaci adminovske pravo. Vzhledem k tomu, ze k jine zmene v SF nedoslo - z hlediska access k souborum - to bude dost pravdepodobne timto. Zapiste to kdyztak na nas SF web jako bug - s tim admin pravem.
EDIT: Nastavil jsem UE na vyssi kvalitu textur… Mozna ty pocitace nestihaly vykreslovat scenu a pak dochazelo k desynchronizacim - mohlo by to byt tim? Jak rychle behal unreal?
problem s “connecting”, tj. ze UT nemuze navazat spojeni se SF, se objevil dnes i v te “dobre” laborce na jednom PC. zajimavejsi o to, ze nepomohl ani restart poce!
Tady vubec nevim cim by to mohlo byt. Zkste prosim nasledujici: Na pocitace, kde to blbne, pustte StoryFactory, pak NEPOUSTET Unreal pomoci sledovat, ale spustte Unreal pomoci UnrealEngine2RuntimeDemo/System/UE2Runtime.exe, zmacknete ~ - tim se dostanete do konzole. Napiste do konzole “showlog” bez uvozovek - melo by se otevrit okno s logem. Pak napiste do konzole “open 127.0.0.1” bez uvozovek - unreal se zkusi pripojit na server. Dejte vedet jestli to projde a poslete mi pak informace z toho logovaciho okna.
ad restart a problem s UT (neverending connecting 127.0.0.1) z minuleho mailu – nekdy nepouze ani restart stroje!!! obvykle ale pomuze nejakou dobu pockat. imho to musi nejak souviset se siti, jinak si to moc nedovedu rpedstavit;-) (ale na skolach by tentyz problem klidne nastat mohl…)
Nesedí přibližování časové osy.
WISH LIST
wish-list: kdyz mam dve kamery, abych nemusel rucne nastovat u jedne aktivni a u druhe neaktivni: abych aktivitu nastavil jen u jedne a na druhou se prenasela
wish-list: nahledy emotikon
Drobnější bugy apod.
Chyby u animací pro rocketboxí panáky:
p_běh někdo mě honí (navi_iamchased) není moc běh
Je v pořádku, že Rocketboxí panáci nemají všechny animace co Pogamutí? (např. běhy)
Nějak se rozhodilo přibližování (změna měřítka časové osy).
Jsou schválně názvy emotikonů takové občas neuhlazené? ;)
U vyhledávání nějak dořešit, aby to bylo intuitivní (např. tlačítko vyhledat a tlačítko zrušit vyhledávání?).
Nápady a dotazy
V okénku, kde se dříve zobrazovaly informace o běhu programu, bychom mohli zobrazovat “tipy” (nové či ne úplně intuitivní vlastnosti a ovládání), např. (muselo by se občas přeformulovat):
Když posouváte pohyb nebo rotaci a držíte klávesu Shift, posunou se i všechny pohyby, resp. rotace za příslušnou akcí.
Když roztahujete či zkracujete délku animace a držíte klávesu Ctrl, můžete nastavit délku animace odlišnou od celého násobku základní délky animace. Pozor, animace pak nemusí končit v základní pozici a přechod k další animaci může být trhaný.
Pomocí klávesy V můžete v Unrealu zapínat/vypínat náhled kamery podle nastavení kamery dle aktuálního času.
Pomocí klávesy B můžete v Unrealu zapínat/vypínat náhled postav podle nastavení jejich pozic dle aktuálního času.
Potřebujete-li nastavit výšku kamery či její natočení ve směru nahoru/dolu, klikněte na tlačítko “Nastav kameru” v Editoru postav u postavy typu Camera.
V menu “Nastavení” si můžete nastavit mnoho užitečných vlastností: např. zda se mají automaticky potvrzovat změny, které provádíte, zda má před zavřením scénky vyskakovat otravný dialog s dotazem, zda chcete scénku uložit, délku scénky, zarovnávání pohybů a rotací pod animace, atd.
Máte-li otevřené okno s Unrealem, pak můžete přepínat mezi ním a oknem s editorem SF pomocí klávesové zkratky Alt+Tab.
Přidáváte-li novou animaci, můžete se jednoduše podívat, jak vypadá. Stačí, abyste zároveň viděli na okno s Unrealem a v něm na příslušnou postavu a pak klikněte na tlačítko “Ukázka” (jednou přehraje danou animaci) či “Uk. ve smyčce” (začne přehrávat danou animaci ve smyčce).
Při výběru animace můžete využít vyhledávání animace podle jména. Stačí zadat jméno animace (nebo jeho část) do pole s názvem “Hledat” a zmáčknout klávesu “Enter”.
Při výběru animace můžete využít vyhledávání animace podle typu animace (společenské, pohybové, bojové, atd.).
Chcete-li přidat nový pohyb, klikněte na mapě pravým tlačítkem na poslední pohyb příslušné postavy a táhněte směrem, kam má vést nový pohyb.
Pomocí klávesové zkratky Ctrl+C můžete označenou postavu zkopírovat a následně pomocí Ctrl+V vložit. Vložená postava se na mapě objeví kousek (směrem jihovýchod) vedle původní postavy.
Okno “O aplikaci” má nepřeložené (anglické) položky.
Od Edity 28.7.
Bug s nemizením starých panáků.
Assigned: Michal?
Complete: 100%
Vyhledávání animací - zobrazit celý seznam.
Popis: když si dám vyhledat třeba walk animace a pak se chci podívat na kompletní seznam, nejde to (nebo nevím jak)
Assigned: Markéta
Complete: ?
Done: No, jde to, pokud uživatel smaže text v políčku pro vyhledávání. Myšlenka toho je prostě taková, že když tam je něco napsáno, tak se zobrazují jen ty animace, které to mají ve jméně. Pokud Vám to nepřijde vhodné/intuitivní řešení, můžete navrhnout něco na opravu (tlačítko na smazání vyhledávaného řetězce?).
Yet to do: nějak označit, aby si toho uživatel všimnl.
Bug s označováním vyhledávané animace.
Popis: pokud si nechám vyhledat bicycle, najde se mi animace jízda na kole, ale když dám přidat, přidá se mi pohled_vlevo. pokud si najdu jízdu na kole normálně v seznamu, přidá se mi jízda na kole.
Assigned: Markéta
Complete: 100%
Problém s nahráváním videa.
Mapa města - interiéry.
to, že jsou v mapě snímky interiérů je super, jenom by to chtělo přidat i hospodu a hlavně udělat je s větším rozlišením. je to jen kupa pixelů, ze které nepoznám, jestli panák sedí na židli nebo ne.
Assigned: Markéta
Complete: 70%
Done: Je hotové kino a pravý dolní interiér. Jeden je tam ještě vidět spíše špatně a druhý vůbec (jen střecha), ale imho to teď asi stačí.
Další TODO (po schůzce s Cyrilem)
High - Manuál - co je nového + začlenit změny do původního + přeložit aktuální nápovědu. –> Markéta
Medium - Interiéry - dokreslit ručně. –> Markéta
Medium - co když nějakou animaci/emotikon smažeme? Vypsat warning (která animace a kdy) a dát prázdnou animaci/emotikon. –> ?
Medium - zdálo se nám, že emotikony blikají, když se hýbe s kamerou (rotačně) a panák stojí. –> Michal
Low - když se přidá nová rotace, tak se V úhel nastaví na 0 místo na ten poslední. Obdobně s výškou pohybu. To asi není úplně intuitivní.
Low - když člověk zavírá scénku, tak vyskakuje dialog (pro uložení scénky), který má nepřeložené nápisy.
Low - ty náhledy postav jsou neproporcionální - a přijde mi, že pak vypadají hůře (některé značně, některé docela ok). Kdyby byl čas, tak by šly vyříznout ve správném poměru.
Low - time slider aby byl srovnaný časově s panely pod ním + tu čáru přeci jen dodělat.
Low - možnost snappingu time slideru po vteřinách, když se drží Ctrl + do nastavení přepínač, který prohazuje, jestli je základní chování se snappingem nebo bez.
Low - V titulku okna SF napsat jméno aktuálně upravovaného souboru.
Wish - Pokud bychom někam chtěli psát “tipy”, co je nového atd., tak na to udělat někde malé okénko a tlačítko pro zobrazení nového tipu. Ale jak nad tím tak přemýšlím, tak je to úplně zbytečné.
Wish - tagy na time slider. Tedy možnost nastavit si několik zarážek - a pak jen kliknout na zarážku a časový posuvník se tam přesune - kvůli rychlejší práci.
Wish - Možnost nějak změnit typ postavy. Stačilo by například zkopírovat všechny akce (ne vlastnosti postavy) a přidělit je jiné postavě.
Naimportovat emotikony do UDK
Nahrat emotikony do package Emoticons.upk
Rozliseni: 256*256 u ctvercovych, jinak mensi strana 256, vetsi strana ve spravnem pomeru
U bublin rozliseni 512*512, jinak mensi strana 512, vetsi strana ve spravnem pomeru
Je potreba adresar d:\MichalBida\UnrealFiles\emoticons\PNG\ a d:\MichalBida\UnrealFiles\emoticons\PNG_eng\ naimportovat jako textury do package Emoticons.upk v UDK
Dal je potreba dostat obrazky z d:\MichalBida\UnrealFiles\emoticons\TGA_eng\ do stejneho formatu a stejneho prevraceni (myslim ze je oboustrane - zleva dorpava, zhora dolu) jako maji obrazky v d:\MichalBida\UnrealFiles\emoticons\TGA_256\
Assigned: Michal
Completed: 0%
Vybrat a naimportovat RocketBox content
rozhodnout se kolik a jakych panaku a animace pridat od UDK, EU2, StoryFactory
d:\MichalBida\UnrealFiles\EMOHAWK_SOURCE\anims\final_bip\ ←animace
d:\MichalBida\UnrealFiles\EMOHAWK_SOURCE\anims\animace2011-03-05.txt ←informace o animacich, jmenech a podsekvencich
d:\MichalBida\UnrealFiles\RocketBox\complete_characters\male_adult_pt1\casual01_m\casual01_m_highpoly.max ←rocketboxi panak
naimportovat to
Assigned: Marketa (samotný import) + Michal (ostatní)
Complete: 80%? (Jsou vytvořené balíčky s příslušnými animacemi, bip i mix, zvlášť pro rocketbox kluka i holku.)
Lepsi screenshot mapy zhora
Udelat lepsi screenshot mapy zhora.
myslím, že v Birdview chybí kus mapy (hřbitov),
možná by bylo vhodnější mapu udělat ve vektorové podobě (klidně jen velice schematicky)?
Určitě bych byl pro opravdu půdorysné řešení náhledu městečka, případně možnost přepínání viditelnosti do objektů, kde jsou místnosti, které se dají použít. Animovat skrze střechu a hledat v které zdi se právě schovává postava je trochu otravné.?
Screenshot mame ted pomerne presny, chybi doresit perspektivu - pri nejhorsim se udela rucne.
Assigned: Michal
Complete 95% (udelal jsem to rucne)
Chybi udelat screenshot UDK mapy, ktera se hodne zmenila (proporcne)
Co zkusit udelat screenshot bez budov jenom spodni textury
Napsat podporu pro StoryFactory v UDK
Slider cara
low priorita, presuneme na wish list
Pridat caru jezdnici pres vsechny nadefinovane anim podle casu posuvniku.
Dívala jsem se ještě jednou na to. Asi by to šlo. (Nějakou velmi jednoduchou beta verzi mám.) Ale je zde markantní, že ten time slider je asi o 1 sekundu posunutý. Tedy pokud by měla být slider čára, měl by se správně posunout time slider (resp. ten panel pod ním).
Assigned: ?
Complete: 10%
ZAROVNAVANI
NEW TASK ALMOST DONE
Další TODO (po schůzce s Cyrilem)
High - Zkontrolovat, zda zašifrovaný soubor nelze načíst. –> asi Markéta
Ve SF to načíst nejde. Už se nedostanu na ms, ale kdybyste to někdo chtěl pro klid duše zkontrolovat ještě v 3D maxu (že to nejde načíst), bylo by to asi jistější (ač nevidím důvod, proč by mělo).
Medium - Panel s text areou s logovacími výpisy roztahovací. –> Markéta
Medium - Jdou původní soubory otevřít v novém SF? Kdyby nebyly kompatibilní, tak dá se poznat, který to je soubor? Kdyby nebyly kompatibilní, tak nějaký konvertor. –> Markéta zkontroluje
Záleží na tom, z jaké doby. Z doby, kdy jsme vytvářeli takové ty ukázkové scénky jsem našla soubor, který se sice přehraje, ale některé animace se nepřehrávají. Ale to mám pocit bylo ještě před tím, než se vydal nový veřejný instalátor s novými animacemi (a některými asi přejmenovanými).
Z doby, kdy jsem natáčela videa se všemi animacemi to vypadá, že už funguje vše.
Je to tedy takto v pořádku?
SIFROVANI
Dovolit, aby se animace nemusela prehat cela
Umoznit nastaveni casu animace, ktery je nizsi nez jeji delka - pomoci prepinace CTRL
Dodelat carecky udavajici delku jedne animace, kdyz se spousti ve smycce
Zobrazovat v animation properties panelu nekde zakladni delku animace!
Posouvani postavicek v CharPane nahoru a dolu (bez ulozeni)
Vylepšit okno s výběrem animace
Zlepsit podporu nastavovani kamery v birdview
napr. kolecko posunuje kameru nahoru dolu - jak to zobrazit?
prave tlacitko na kameru otevre okno, kde se bude dat hezky nastavit rotace nahoru/dolu
apod.
Assigned: Marketa
Complete: 95%.
Done: Je hotové dialogové okénko, ve kterém lze snad poměrně pohodlně nastavovat výšku a natočení kamery vůči jedné postavičce. Již je hotová i změna měřítka - chce-li uživatel nastavit kameru hodně vysoko. Nevím, jestli je aktuální řešení měřítka intuitivní/pěkné, ale přišlo mi asi nejlepší z těch, co mě napadla. Tlačítko pro nastavování se zobrazuje už jen pro kameru, používají se už i různé konstanty pro UE2 a UDK.
Yet to do: různé detaily. Např. tlačítko na náhled a otestovat, jestli vše funguje (především není vůbec testováno v UDK).
NEW TASK DONE
Další TODO (po schůzce s Cyrilem)
High - Aktualizovat hodnotu přibližovacího slideru v nastavování kamery. –> Markéta
High - Komitnout klávesové zkratky. –> Markéta
High - Kamera - i na konce pohybů a rotací. –> Markéta
Medium - zobrazovat v editorech výšku země v 0. A do nastavování kamery napsat jednotky unreal cm (neboť je tam panák vysoký 250 cm;)). –> Markéta
Low - Automaticky nahrávat dát do společného boxu s tlačítky. –> Markéta
Low - Nastavení - jinak daleko od sebe. –> Markéta
Low - Zkusit změnit průhlednost starých ikonek. –> Markéta
Low - Náhled postav dál od prvního check boxu. *
Co kdybychom výšku v souřadnici z uživateli zobrazovali s přičtením konstanty 3520, aby zem byla ve výšce 0? –> Markéta
Má jít kamera nastavit pod nulu? Teď v podstatě jde (i v tom novém okně), jen si musí uživatel zvětšit okno směrem dolů. (Což uznávám, není zrovna intuitivní…;)) A také se pod nulou nevykreslují hodnoty výšky (ten metr vlevo od Tomáše). –> prý ok, Markéta
Nahled v UE2 ovlada i panaky, nejen kameru
pri posunovani slider ve storyfactory se neposouva jen kamera, ale i panaky ? (uzivatel tak muze kontrolovat polohu kamery vuci panakum)
Lze ovladat i z Unrealu! Lze zapinat jestli to nastavuje jenom panaky nebo jenom kameru.
Ve StoryFactory pridat nekam tlacitka co to budou zapinat/vypinat.
V unrealu jsem pridal tlacitka:
-V- (zapina/vypina nahled kamery v Unrealu dle casu ve storyFactory) - defaultne vypnuto
-B- (zapina/vypina nahled panaku v Unrealu dle casu ve storyFactory) - defaultne zapnuto
-N- (posune cas z UNREALU ve StoryFactory o 1 sec dozadu a zmeni pozici panaku - je-li -B- aktivni)
-M- (posune cas z UNREALU ve StoryFactory o 1 sec dopredu a zmeni pozici panaku - je-li -B- aktivni)
Chybi domyslet zda a kam pridat tlacitka do StoryFactory - imho staci pridat nekam napovedny text a status, ktery zobrazuje aktualni nastaveni
Panaci by se mozna mohli nastavovat po 1 vterine automaticky - udelal jsem performance update v UE2, ktery nekolikanasobne zrychlil presouvani panaku (aktualne se pouze premisti, predtim se znicili a vytvorili znova)
Assigned: Michal
Complete: 100%
Zmensit vysku tech nasich radku s animacema, pohyby a rotacema o par pixlu
low priorita, ma to smysl?
Markéta: Pokusila jsem se o to, ale zatím se mi to kupodivu nepodařilo. Z nějakého záhadného důvodu se ty řádky vždycky roztáhnou - a nemohu najít prvek, kterému by šla nastavit maximální výška, která by to omezila.
Zlepsit pohyb kamery v UE2
Pridat kopirovani panaka
bud pres kontextove menu nebo ctrl c, ctrl v
Vytvori noveho panaka se stejnyma animacema a malinko posunuteho oproti puvodnimu -
Co pohyby? Taky vsechny posunout o delta?
Assigned: Marketa
Complete: 100%.
Done: Možnost kopírování a vkládání panáka je buď v menu Úpravy, či klávesovými zkratkami Ctrl+C, Ctrl+V. Pokud se do schránky zkopíruje panák, který je pak smazán, nevadí to a jde korektně vložit. Vložený panák je vždy stejný, až na to, že má všechny souřadnice posunuté a ke jménu přidané “ - Copy”. Vložení panáka se přidá jako dvě změny (nová postava a přidání jí všech akcí), což se projeví při použití funkcí “Zpět” (uživatel musí kliknout na zpět dvakrát - napoprvé se odeberou pohyby a další akce a napodruhé se odebere samotná postava).
Zacistit podporu emotikonu
Resizovani animaci - bug
Klávesové zkratky
Přidala jsem klávesové zkratky Ctrl+S (Save), Ctrl+Shift+S (Save As), Ctrl+O (Open, resp. Load), neboť mi chyběly. ;)
Assigned: Markéta
Complete: 100%
dat slider mimo scroll pane, aby byl viditelny, i pri velkem mnoystvi charakteru
jedna se o to, kdyz clovek scroluje dolu, aby zustala viditelna casova osa. jinak je to velmi neprehledne
tooltip u slideru zobrazuje aktualni nastaveny cas a ne cas kde je kurzor… otazka zni, menit to? nebo pridat nekde nejake okno kde bychom ukazovali aktualni cas ve storyfactory slideru?
Assigned: Marketa
Complete: 100%
Done: Slider mimo scroll pane je hotový, již správně funguje i jeho maximální šířka. Navíc je nastavená minimální výška okna tak, aby to (snad) nezakrylo dolní scroll bar, což bylo podle mne nepříjemné.
Bug - změna animace
Narazila jsem na zajímavý bug. Když se přidá nová animace a následně se jí změní např. loopcount, tak se změna nemusí provést. (Záleží na délce animace, podařilo se mi tento bug replikovat několikrát, i ve starších verzích.) Pravděpodobně už vím, čím to je (zaokrouhlováním se lehce změní počáteční čas, díky čemuž se změna bere jako změna počátečního času - nicméně to není dost velká změna na to, aby se provedla).
Assigned: Marketa
Complete: 100%
Done: Snad opraveno.
BUGS + DEBUG + SUGS
Student FF
- potvrzující dialogy při ukládání projektu mi přišly zbytečné a pokud někdo
ukládá projekt již automaticky podvědomě, tak skoro až otravné,
- občas se mi stalo, že jsem vytvořil přesné načasování scény (např. kamera
se měla začít pohybovat, když František prošel určitým místem), ale při
přehrání v enginu se postavy jakoby pohybovaly pomalu, takže kamera začala
svůj pohyb mnohem dříve - stávalo se mi to však naprosto náhodně, takže
nedokážu tento problém nějak přesněji popsat.
Chybejici animace
Excel
Bylo jich tam celkem dost to bylo příjemné,ale hledání bylo obtížné oceňoval bych nějaký Gif náhled při výběru… bylo by to rychlejší a flexibilnější.
Práce s kamerou se mi velice líbila, jen mě mrzí zdlouhavé hraní s parametrama kamery ocenil bych nějaký posunovací kolečko ve formě buttonu na zoom nebo posouvání kamery .. chce to zjednodušit.. ovládat rig kamery.
“”“Nelíbil se mi nahrávací program Unreal okna a to z hlediska velice velkého množství sekání a špatné komprese videa a převážně to mělo dopad na FPS … ocenil bych spíše věstavěný Fraps.Nejvíce mi chybí podpora importu vlastního 3D modelu.Vytvářet si město pomocí modelů nebo celkový import by posunul program dál k evoluci :) … Podpora 3ds,max,obj,lwo .. tyto formáty by měli být základním pilířem k práci grafika.
”““místní nesrovnalosti plánku a 3D animace, např. pokud jsme člověka postavili na plánku do domu, v 3D zobrazení byl na ulici vedle domu.
neseděly barvy oblečení, určili jsme, že člověk bude mít modré tričko v 3D zobrazení měl najednou žluté””“
Mail
- Dál jsem přemýšlel, když už jsem byl ve fází nahrávání videa, jestli by se
nedalo nějak vyřešit buď umístění tlačítek pro spuštění nahrávání a animace,
aby se na ně dalo kliknout, když většinu obrazovky překrývá nahrávací okno,
nebo jestli by se dala navolit nějaké zpoždění, se kterým by se animace
spustila. Při tvorbě mého videa jsem tak postupoval.
KEPLER INSTALACE
pridat tlacitko preview loop - normalni preview prehraje anim jen jednou
kdyz neni definovana animace, tak se bude prehravat idle animace
Vyhodit hlasku kdyz nejde nastartovat UCC server!!!
Nastavit min. velikost okna. Podporujeme min. rozliseni 1024 na 768
omezit depth of vision
instalovat z uctu s nejmensimi pravy (krom xvid - to je admin)
optimalizovat unreal server - neposilat PLR, NAV, …
unreal obcas pada na nedostatek virtualni pameti…
na nekterych pocitacich se neprehrava video v media playeru
STAT FPS v unreal konzoli - pri nahravani videa 3-6 FPS cca
da se jeste pohrat s nastavenim XVIDu
layout - problemy se scrollbary a vyskou okna editoru
Je spatne konfig GameBotsUE2.ini - atribut maxSpeed je ve spatne kolonce - udelat skript, ktery to opravi
Pozor na prava - ini soubory CamStudia musi byt prepisovatelne
LIPNICE
zakazat resize birdview do nejaky fakt malych velikosti (a asi i moc detailnich)
zakazat kamere a characterum vyjet z mesta ven
moznost vypnout zobrazovani nekterych panaku v birdview
osetrit to ze kdyz neco pretahuju a vyjedu z birdview okna tak ono se porad posunuje
jakmile se jednou nastavi kamera tak uz to nejde zrusit
kdyz nastavim jmeno a zmenim pak texturu panaka jmeno se vyresetuje
pohyb v unreal runtimu a ovladani runtimu je MAXIMALNE NEINTUITIVNI
Michal + Eva SUGS
BIRDVIEW
nova rotace pridana v birdview se neoznaci
z souradnice v birdview defaultne na -3420
do birdview popup menu dat add charakter
pridat zpusob jak menit inicialni rotaci do birdview
EDITOR
pri pridani nove postavy vyplnit defaultne jmeno postavy jako jeji typ
u animacni listy by resize mohlo zvysovat a snizovat loop count
klavesa delete maze oznacenou akci i u animaci a rotaci
opravit layout nekterych oken
MISC
oddelat omezeni max. rychlosti pohybu
ovladani kamery - z a rotace
po ukonceni zustava proces viset - ucc wrapper ?
EDITA BUGS + SUGS
pravym mysitkem v ptacim pohledu se zobrazi nabidka pridat pohyb/ rotaci a rovnou se tam puntik pro pohyb objevi (rotace se objevi v miste
zmeny pohybu
rotace pro jednoho, zkopiruju je, posunu pocatek o pul metru a mam druheho panaka jdouciho soubezne) Pokud neco takoveho jde. Kopirovani jednotlivych
pohybu a rotaci je blbost
kdyz kliknu na obdelnicek rotace, mela by se v ptacim pohledu vysvitit prislusna rotace (stejne jako je to u pohybu). Kolecko na miste, kde rotace zacina.
kamera zda se nefunguje. jde ji vlozit, rozpohybovat a zrotovat, ale pak se ukazuje neco jineho (asi pocatecni pozici) nehybe se
(a pak uz mi nejde hybat mysi s unrealem) a po smazani kamrery by bylo dobre, aby se vratila moznost volneho pohybu
jmeno postavy se zmeni jenom na upravovatku animaci (v unrealu je furt to puvodni)
pro potreby vytvareni definitivni scenky pak vypnout zobrazovani jmen, poloh, smeru atd. u unrealovskych panaku
nekam prilepit napovedu ze Alt Tab prepina okna
SERVER LOG REROUTE
Preklad
Nektere dialogy nejsou prelozene, tlacitka v dialozich (yes, no, cancel nejsou prelozene)
Pri zvoleni anglictiny se rozbije layout nekterych oken
Editor
WISH LIST
Animace
Blending animaci
Specifickace rozsahu prehravani story
Udelat komponentu/najit, ktera dovoluje specifikovat zacatek an konec prehravane story (ala Audiacity/CoolEdit).
Udelat i infrastrukturu, ktera to dovoluje
Mapa průchodnosti
Aby člověk nemohl naklikat či dovést postavu tam, kam nemá, kam se nedostane.
Otevřená otázka - dořešit, specifikovat, detaily, atd. - Michal
Pridat kopirovani animaci,
Time in UT