Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision Both sides next revision
emohawk_lvl_one [2011/06/23 11:04]
michal.bida
emohawk_lvl_one [2011/06/23 11:05]
michal.bida
Line 1: Line 1:
 ====== TODO ====== ====== TODO ======
-===== Jakub Marketa =====+===== Jakub T. ===== 
 +Ahoj, 
 + 
 +nejdřív obecné poznámky, pak napíšu ty konkrétní škály: 
 +Celkově mi to přijde pěkné, jako hra zatím ne až tak super (taky není divu, je-li to testovací úroveň), na druhou stranu se mi zdá, že k dost dobré hře tomu chybí málo. 
 +Výhrady: 
 + 
 +Obecně - moc jsem zpočátku netušil co, a hlavně proč se děje - co jsou barvy nad panáčky, jak zhruba budou postavy reagovat atd. Jedna věc je realita, kde to člověk odhadne, ale u hry ví, že to je omezení. Připadal jsem si zpočátku trochu jako člověk, co neví nic o podmiňování a má naučit psa podávat pac v té flashové simulaci. Tj. tady by byl fajn nějaký úvod, který by aspoň zhruba vymezil možnosti (klidně jako tutoriálová "mise"). 
 +Postavy někdy reagují vcelku zpožděně, trochu se zasekávají, velký problém byl, když ztratily oční kontakt (panák se díval do zdi a holka od něj) - časem to zvládli, ale moc přirozeně to nevypadalo. Když se takhle ztratí, tak by se mohly nějak podívat po poslední lokaci. Nebo by se myslím asi dalo i cheatovat a lokaci si odněkud přesně vytáhnout - např. když v Left For Dead se ti panák zasekne někde daleko, tak hra počká, než se díváš jiným směrem a teleportuje ti ho k tobě - to je sice absolutně ne-life-like, je to cheat, ale člověk si toho normálně nevšimne, když o tom neví a výsledek je mnohem věrnější ("prostě nějak našli cestu") než běhat za zaseknutým panákem. 
 + 
 +Nevím k čemu jsou ty pohyby a udávání vzdálenosti - nepřišlo mi, že by to mělo až tak vliv na dění. 
 + 
 +Pak, zdálo se mi, že triviální řešení, pořád holku posílat někam, funguje. Asi by bylo fajn, aby k úspěšnému vyřešení bylo třeba nějaké rozumné mozkové aktivity :-) Např - za opakované používání akcí by se platilo body, kterých by hráč měl omezeně. Když by holku moc posílal někam, vyčerpal by za to body a prohrál by. Musel by vymyslet, jak ji naštvat chytřeji a rafinovaněji. Výhoda tohohle přístupu i je, že by se pak hráči mezi sebou mohli poměřovat pomocí bodů, se kterými tu kterou misi dohráli atp. - to myslím je dost velké lákadlo. 
 + 
 +Jsou tam 2 typy divné chůze a 2 typy negativní akce - ale nelze si vybrat - proč? Chtěl jsem holčinu poslat někam a on chlápek začal s Blame... 
 + 
 +Bylo by fajn mít víc úrovní... ale to je asi jasné. 
 + 
 +Ovládání spíš než "kosočtverec" z pohybových kláves (uhjn) by mi přišlo lepší něco na styl wsad, přijde mi, že to je zažitější. Mluvím o tvaru, ne o konkrétních klávesách. 
 + 
 +Někdy se překrývaly emotikony. Poloprůhlednost by mohla pomoci. 
 + 
 +No, to tedy byly výhrady - hlavně to prosím neber nijak negativně, jen se snažím prospět :-) 
 +Ty škály: 
 +> >> 1) Jestli vam panaci pripadaji life-life 
 +> >> (vse na skale 1 .. 5, jako ve skole, 1 = nejlepsi; 5 = nejhorsi) 
 +3 (life-like bez zvuků a detailů jde jen těžko, tj. na použité prostředky mi to přišlo velmi slušné - hlavně ten nehráč. Hráčova postava se může chovat pitomě, ale to je problém hráče, ne hry). 
 +> >> 2) Jestli vidite emoce panaku: jestli vidite, co a proc delaji. 
 +3 (vidím jo, proč vidím někdy taky, někdy moc ne) 
 +> >> 3) Jestli vam pripada, ze panaci reaguji spravne, jak by meli (jak by 
 +> >> v dane situaci asi reagoval clovek) a jestli reaguji vcas. Tj. jestli 
 +> >> treba nereaguji pozde nebo jestli neignoruji nejake podnety. 
 +3 (=neumím říci - často jsem pořádně nevěděl, jak reagují. Ale spíš mi přišlo, že reakce dobré - tj. 2, ale reagovali trochu pozdě, někdy, tj. 4; celkem tedy 3). 
 +> >> 4) Jestli vam to celkove prijde zabavne. 
 +3 (je to krátké, hodně ukázkové. Ale kdyby byly zajímavé úrovně, kde by hráč musel něco vymýšlet a třeba optimalizovat ty body, což by snad byla práce spíš myšlenková, než kódící, tak si umím představit, že bych dal 1 a že by to - i přes grafické nedokonalosti a občasné záseky - přišlo podstatně zábavnější než mnohé AAA tituly. Teď mi to přijde ve fázi, kdy se odvedlo spousta těžké a hnusné práce, a je to těsně před tím, než se začne sklízet ovoce.). 
 +> >> 5) Jestli si myslite, ze by se to dalo pouzit jako motivacni intro na 
 +> >> nejake propagacni akci matfyzu, kde by se na tom rychle studentum 
 +> >> vysvetlilo, co je to “autonomni agent”, co je to navigace/steering, co 
 +> >> je to reaktivni chovani a umele emoce. 
 + 
 +
 + 
 +> >> 6) Obecne jakekolik komentare vitame;-) 
 + 
 +Viz počátek. 
 + 
 +> >> Berte pls v potaz, ze to neni a nebude AAA titul, tzn. feedback typu 
 +> >> “nemaj lipsing” neni zrovna konstruktivni;-) A ze tam muzou byt bugy. 
 +> >> Tzn. napr. v 6 muzete rozdelit technicke problemy a la pada to/zasaklo 
 +> >> se mi to a konceptualni. 
 + 
 +Měj se! 
 +Jakub 
 + 
 + 
 +===== Marketa =====
 Ahoj, Ahoj,
  
emohawk_lvl_one.txt · Last modified: 2011/06/23 11:49 by michal.bida